از کجا بفهمیم دوربین مداربسته ضبط می کند؟

دوربین مداربسته دید در شب

معمولا در موقعیت های خاص به ویژه در مکان های عمومی برای ما اینگونه سوالات پیش می آیند. البته موقعیت هایی وجود دارند که دوربین مداربسته متعلق به خود شماست و در حال بیرون رفتن از مکان مورد نظر مایل به کنترل روشن بودن دوربین ها در اسرع وقت هستید. جهت اطمینان از این امر سایت cctvimenpad.com همراه باشید.

لنز دوربین مداربسته

لنز دوربین مداربسته

مطمئن شوید که لنز دوربین در حال حرکت است یا خیر. مثلا در بعضی از دوربین ها لنز موتورایز بکارگرفته شده و چنانچه از قابلیت زوم در آنها استفاده شود حرکت لنز در دوربین مشخص می‌گردد. همچنین اگر در مکان مورد نظر از دوربین گردان یا PTZ استفاده شده باشد معمولا برای ثبت تصاویر در جهت افقی و عمودی به حرکت در می‌اید.

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب

بیشتر مدل های دوربین مداربسته فروشگاه ایمن پاد  خصوصا پکیج دوربین مداربسته داهوا دارای قابلیت دید در شب IR هستند و از نور IR جهت ضبط تصاویر در شب استفاده می کنند. نور IR به کمک LED های کوچکی که در اطراف لنز دوربین مداربسته قرار دارند منتشر می شود. در نهایت در هنگام شب می توانید اطراف لنز را چک کنید و ببینید که آیا نور قرمزی را مشاهده می شود یا خیر.

اتصال وای فای به دوربین مداربسته

اتصال وای فای به دوربین مداربسته

روش دیگر جهت بررسی روشن بودن دوربین مداربسته استفاده از Wifi است. اگر دوربین مداربسته از نوع Wifi باشد می شود با جستجوی دستگاه های Wifi دار در گوشی خود از روشن بودن دوربین مطلع شوید. اگر سیستم مداربسته متعلق به خود شما باشد با استفاده از Wifi می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که دوربین ها روشن هستند.

اطلاعات جامع تر در مقاله ی از کجا بفهمیم دوربین مداربسته ضبط می کند

اگر خودتان صاحب مجوعه ای هستید  ک مجهز ب دوربین مداربسته است برای متوجه شدن این موضوع کافیست ب دستگاه DVRیا NVR مراجعه کنید و برای حصول اطمینان از سالم بودن هارد وارد منو دستگاه شوید روی  گزینه پلی بک کلیک کنید پایین صفحه از ساعت ۰۰:۰۰ تا ساعت ۲۴ نمایش داده شده است ک بصورت خط های ممتد معمولا قرمز رنگ یا سبز رنگ هستند ک نشان دهنده ضبط تصاویردر ساعات شبانه روز میباشد.
روش دوم: اگر نمایش گر تصویر (مانیتور یا تلویزیون ) یا هر نمایشگر دیگری ک دستگاه dvr ب ان متصل است را مشاهده کنید قسمت پایین هر صفحه  ک هرکدام از دوربین هارا بصورت جداگانه نمایش میدهد علامت دوربین سبز رنگ یا قرمز رنگ و یا اینک علامت یک نوار و یا ضبط صوت و … دیده میشود ک بیانگر این است تصاویر در حال ضبط میباشند.
اگر هیچکدام از موارد بالا را مشاهده نکردید به احتمال زیاد هارد دستگاه دچار ایراد شده برای حصول اطمینان از این موضوع وارد منو دستگاه قسمت هاردیسک شده و وضعیت هارد را در این قسمت مشاهده کنید.
اگر درحالت نرمال باشد هیچ مشکلی ندارد ولی اگر در حالت error  باشد نشان دهنده این است ک عملیات ضبط با مشکل روبرو شده است و حتما باید توسط کارشناس بررسی شود .
حال اگر شما صاحب مجموعه نیستید و ب سرور دوربین ها دسترسی ندارید: ۹۹ درصد دوربین های امروزی دارای دید درشب هستند اولین راهی ک بیانگر این است ک دوربین ها روشن است و تصاویر ضبط میشود این است ک در تاریکی ویا نور کم دیددرشب مادون قرمز دوربین ها ک معمولا با LED قرمز رنگ اطراف لنز تعبیه شده است را بررسی کنید اگر روشن بودند دوربین روشن و درحال ضبط است.

حال از کجا بفهمیم که دوربین مدار بسته فعال است؟

اگر دوربین ها از نوع چرخشی یا ب اصطلاح اسپید دام بودند لنز دوربین را مشاهده کنید اگر حرکتی از سمت لنز دوربین مشاهده شد دوربین روشن هست .همینطوری بعضی از دوربین ها دارای لنز وریفوکال هستند ک حرکت لنز این مدل دوربین ها  نیز قابل مشاهده است و درصورت حرکت نشانگر روشن بودن دوربین هاست .
حال اگر دوربین های تعبیه شده از نوع وایرلس یا بیسیم بودند روش های دیگری برای فهمیدن این موضوع وجود دارند برای مثال با روشن کردن وای فای گوشی میتوان نام دوربین هارا قسمت سرچ وای فای مشاهده کرد ک بیانگر روشن بودن دوربین هاست .
گزینه بعدی استفتده از نرم افزارهایی است ک دوربین های مداربسته مخفی یا معمولی را از طریق دوربین گوشی  تشخیص میدهند.

اپلیکیشن مخصوص برای اطلاع از فعال بودن دوربین مدار بسته

از برنامه های تلفن همراه هم می توانید جهت کنترل دوربین ها کمک بگیرید. تعداد زیادی اپلیکیشن های شناسایی دوربین طراحی شده است که به شما نشان می دهند که آیا دوربینی در اطراف شما وجود دارد یا خیر. اگر دوربین وجود داشته و روشن باشد در اپلیکیشن به شما نشان داده می شود. مثلا می توان اپلیکیشن Hidden Camera Detector و یا Glint Finder استفاده کرد.

تجهیزات الکترونیکی دوربین مداربسته

این روش، روشی نامتعارف است و نیازمند تجهیزات خاصی است. استفاده از دوربین های مخفی جاسوسی که می توان به راحتی در هر جایی بدون محدودیت فضا آنها را مخفی کرد امروزه بسیار گسترش یافته. برای مقابله با این تجهیزات، وسایل الکترونیکی و آشکارسازهای مغناطیسی زیادی وجود دارند. به کمک این آشکارسازها، اگر دوربین مخفی در اطراف وجود داشته باشد آشکارساز سیگنال آن را دریافت کرده و مشخص می کند.

نکات ضروری پیش از نصب دوربین مداربسته برای فهمیدن فعال بودن دوربین

قبل از نصب، اول تجهیزات خود را تست کنید. دوربین را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که مطابق انتظار شما عمل می‌کند. در صورت امکان، دوربین مداربسته را در ناحیه مورد نظر موقتا نصب کنید (با یک روش نصب موقت) تا بتوانید هم منبع تغذیه را ارزیابی و کنترل کنید هم ویژگی‌های دوربین را بسنجید. در این موقع می‌توانید به این سوالات به آسانی پاسخ دهید: می‌توانید محوطه ای را که مد نظر داشتید ببینید؟ آیا سیگنال Wi-Fi به اندازه کافی قوی است؟ تابش خیره‌کننده نور و یا مانعی وجود دارد که میدان دید دوربین مداربسته شما را مسدود می‌کند؟

جهت نصب موقت دوربین با هر ابزاری اقدام به نصب دوربین مداربسته خود نکنید. زیرا امکان دارد به اجزای آن آسیب برسانید. تنظیمات دوربین برای دستیابی به موقعیت عالی و بدون ایراد کاری تخصصی است. اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید، اقداماتی انجام ندهید که ممکن است به بدنه، قطعات الکتریکی یا لنز فشار وارد کنید یا آسیب برساند.توصیه ما به شما کمک گرفتن از تیم تخصصی ایمن پاد است. به یاد داشته باشید گاهی اوقات باید دوربین را بازبینی و تمیز کنید. مخصوصا دوربین‌های خارج از منزل  در معرض گرد و خاک یا کثیفی بر روی لنز هستند. در نتیجه آن را به  نحوی نصب نکنید که دسترسی دوباره به آن غیرممکن باشد.

 

نصب دوربین مداربسته در فضای باز

نصب دوربین مداربسته در فضای باز

دوربین‌ مداربسته خود را در ارتفاع 2.5 تا 3 متری از سطح زمین نصب کنید. اینگونه هم این ارتفاع به اندازه‌ای کم است که دوربین بتواند تصویری با جزییات دقیق ثبت کند هم به اندازه‌ای ارتفاع بلند است که به آسانی از دسترس سارقان و خرابکاران دور باشد.

دوربین‌ها را مستقیما به سمت خورشید نصب نکید. نور شدید باعث تابش خیره‌کننده و کنتراست بالا در فیلم شما می‌شود و قابلیت تشخیص اتفاقات در حال وقوع را دشوار می‌کند. حرکت خورشید و تابش ان را در نظر بگیرید و زاویه دوربین‌های خود را در جهت نور غیر مستقیم انتخاب کنید.

یکی دیگر از نکات نصب دوربین مداربسته در فضای باز تصمیم در مورد قابل مشاهده بودن یا نبودن دوربین است. پیش از مشخص کردن مکان نصب ابتدا تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید دوربین قابل مشاهده باشد یا پنهان بودن آن برایتان مهم است. دوربین‌های مداربسته قابل مشاهده، مهمترین عوامل موثر بازدارندگی در سرقت هستند، اما همچنین هدف سرقت و خرابکاری نیز قرار می‌گیرند.

به همین دلیل برخی از صاحبخانه‌ها، ابتدا یک ماکت دوربین را در معرض دید نصب می‌کنند و از آن با یک دوربین واقعی که کمی پنهان است و به راحتی دیده نمی‌شود، پشتیبانی می‌کنند. راه حل دیگر استفاده از محفظه‌ای محکم و مناسب است که از دوربین مداربسته محافظت می‌کند تا احتمال آسیب دیدن آن را کمتر کنند.

فقط دوربین‌های مداربسته مخصوص فضای باز را در فضای باز نصب کنید. دوربین‌ طراحی شده برای فضای داخلی را بیرون قرار ندهید. انجام این کار، دوربین شما را در معرض شرایط بد جوی و سایر عواملی قرار می‌دهد که دوربین برای آنها طراحی نشده است.

در نهایت مشکلاتی در رابطه با رطوبت،لانه‌‌سازی حشرات و دیگر عوامل ایجاد می‌شود و در نتیجه کیفیت تصویر کاهش می‌یابد، احتمال قطع شدن تصویر نیز وجود دارد. نیاز است از دوربین خود در فضای باز، در برابر صدمه شرایط جوی محافظت کنید. دوربین‌های مداربسته در فضای باز لازم است دارای ویژگی ضد آب باشند. البته همه دوربین‌های outdoor قابلیت یکسانی ندارند. دوربینی را انتخاب کنید که برای آب و هوای منطقه نصب دوربین درجه‌بندی مناسبی داشته باشد. همچنین در صورت امکان آن را زیر لبه بام یا در منطقه حفاظت شده که حالتی نیمه سرپوشیده داشته باشد نصب کنید.

نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته ضبط می کند

نصب یک دوربین داخلی در گوشه اتاق، اکثرا بزرگترین نقطه دید ممکن را به شما می‌دهد. یکی از مهمترین نکات هنگام نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی، پنجره‌ها هستند. پنجره می‌تواند مشکلات بازتابی نور ایجاد کند. قرار گرفتن لنز دوربین به سمت پنجره احتمال دارد کیفیت تصویر را کاهش دهد. بیشتر دوربین‌های مداربسته فناوری نور مادون قرمز (IR) دارند که به تشخیص حرکت در تصویرکمک می‌کند و دوربین‌ این قابلیت را دارد تا در نور کم کار کنند. اما نور مادون قرمز می‌تواند از پنجره‌ها و دیگر اشیاء شیشه‌ای منعکس شود و فیلم‌های شما را به‌ خصوص در تاریکی، مبهم و نامفهوم کند. اگر فیلم شما تار یا سفید شده به نظر می‌رسد، احتمالاً مشکل انعکاس نور وجود دارد.

اگر لازم است چیدمان دوربین مداربسته را به سمت پنجره انجام دهید، این دو عملکرد را برای به حداقل رساندن تابش خیره کننده انجام دهید ابتدا قرار دادن لنز تا حد امکان نزدیک به شیشه سپس روشن کردن نور پس‌زمینه فضای بیرون ( با کمک چراغ‌های آشکارساز حرکت). همچنین اگر دوربین شما دارای فناوری wide dynamic range) WDR) باشد بسیارمی‌تواند مفید باشد. به علاوه نور مستقیم از سمت پنجره، هر نوع نور مستقیمی امکان دارد فیلم شما را پاک کند (خراب کند). توصیه می‌شود در نکات نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی، علاوه بر پنجره‌های روشن، مراقب لامپ‌ها و وسایل روشنایی هم باشید.

از قرار گرفتن مستقیم دوربین در زاویه هر یک از این منابع نور خودداری کنید و زاویه دوربین را برای تابش غیر مستقیم نور تنظیم کنید. نورپردازی را در نظر بگیرید. مطمئن شوید منطقه ای که تحت نظارت قرار می‌گیرد حاوی نور ثابت و کافی برای دوربین باشد، تا بتواند جزئیاتی مثل جزییات صورت را تشخیص دهد. در مواردی که نور کافی ندارید، از مدل های دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب استفاده کنید.

نکات کلی نصب دوربین مداربسته

ازدوربین مداربسته متناسب با کاربرد خودش استفاده کنید. استفاده از دوربین‌های مدرن که دارای قابلیت های پیشرفته دوربین مداربسته هستند، گزینه بهتری است، اما از هر دوربین جهت کاربرد مناسب خودش استفاده کنید. برای مثال زیاد درگیر دوربین‌های گردان یا PTZ نشوید. این دوربین‌ها عالی هستند، اما به قطعات متحرک زیادی نیاز دارند و در ناحیه دید کمی محدود هستند، حتی با وجود قابلیت حرکتی که دارند به جای آن می‌توانید از دوربین‌های ثابت و زاویه باز که در مکان‌های استراتژیک تنظیم شده‌اند، قابلیت مشاهده یک منطقه بزرگ را دارند استفاده کنید.

باید از کابل‌های دوربین مداربسته خود را پنهان یا از آنها محافظت کنید. یکی دیگر نکات نصب دوربین مداربسته، مربوط به کابل‌کشی دوربین است. زیرا به آسانی می‌توانند در معرض خرابکاری قرار بگیرند. یک نصب‌کننده حرفه‌ای دوربین، در زمان نصب انواع کابل دوربین مداربسته، آنها را با ابزار مناسب مثل ترانک یا داکت، مخفی و محافظت می‌کند، تا دسترسی به آن را دشوار باشد.

ایمنی در مقاله از کجا بفهمیم دوربین مداربسته ضبط می کند

قدم بعدی این است که تجهیزات خود را ایمن کنید. اگر از یک سیستم دوربین متصل به اینترنت اشیا (IoT) استفاده می‌کنید، باید اطمینان داشته باشید که آن را از هک خارجی در امان نگه داشته اید. برای اینکار ابتدا تنظیمات کارخانه و پسوردهای پیش‌فرض دستگاه‌ را تغییر دهید و از هر ویژگی امنیتی که ممکن است سیستم شما داشته باشد کمک بگیرید. همچنین حتما تنظیمات DVR و یا تنظیمات شبکه NVR را با دقت بالایی انجام دهید. همچنین دوربین‌های مداربسته تحت وب ممکن است برای انجام حملات DDoS مورد استفاده قرار گیرند . قطعا شما می‌خواهید که سیستم دوربین مداربسته به شما خدمت کند، نه اینکه تبدیل به عوامل مخرب شود. پس باید به ایمنی آن اهمیت دهید.

ذخیره‌سازی اطلاعات

بهتر است مدیریت، بازیابی و ذخیره‌سازی ویدئو را در نظر بگیرید. با بهره گیری از دوربین‌ مداربسته می‌توانید اطلاعات محیط را جمع‌آوری کنید، اما همچنین نیاز به مکانی برای ارسال داده‌ها و راهی جهت بازیابی آن دارید. پس توصیه می‌شود از روش های نصب دوربین مداربسته بدون قابلیت DVR و یا NVR استفاده نکنید.

جهت رعایت تمامی نکات نصب دوربین مداربسته لازم است به این سوالات پاسخ دهید

  • آیا ویدئوها به حافظه هارد دیسک انتقال پیدا می‌کنند یا به فضای ذخیره‌سازی ابری؟
  • آیا فضای کافی برای نگهداری همه داده‌ها دارید؟
  • اگر دزدی و یا مشکلی رخ دهد و لازم است  فایل ویدئویی آن را به پلیس بدهید، چگونه داده‌ها را بازیابی خواهید کرد؟

اینها نکات مهمی هستند که باید هنگام برنامه‌ریزی نظارت با دوربین مدار بسته خود کاملا  رعایت کنید. تیم تخصصی دوربین مداربسته فروشگاه ایمن پاد بهترین همراه جهت مشاوره پیش از خرید، تیم تخصصی نصب دوربین در فضا های مختلف با بهترین زاویه دید و بهترین کیفیت تصویر همراه شماست.

مکان‌های نامناسب نصب دوربین مداربسته

دوربین‌ها برای امنیت شما عالی هستند، اما باید مراقب حریم خصوصی دیگران در همسایگی خود هم باشید. صاحبان خانه مجاز به کار گذاشتن دوربین‌های امنیتی در فضای باز هستند. و اصولا خوب است که از اموال عمومی همسایه خود نیز در پس زمینه فیلم، مستنداتی در دسترس باشد. ولی وقتی که دوربین شما از مناطق خصوصی که همسایگان شما انتظار حفظ حریم خصوصی را دارند فیلمبرداری کند، مثلاً اگر دوربین‌های شما می‌توانند نورگیر حمام یا اتاق خواب آنها را ببینند؛ و یا اگر از فیلم برای اهداف غیر امنیتی استفاده شود مشکلات قانونی ایجاد می‌شود. به خاطر داشته باشید که این قوانین علاوه بر سیستم‌های نظارت تصویری، باید برای ضبط صدا بدون اطلاع و رضایت هم، در نظر گرفته شود.

اتاق خواب و حمام

اصرار برای مراقبت از کودکان یا افراد مسن در خانواده کاملا قابل درک است. در هر صورت انتظار حفظ حریم خصوصی برای برخی از مناطق کاملا انتظار درست و به‌جایی میباشد. به جای نقض حریم خصوصی می‌توانید از جایگزین‌ها کمک بگیرید. برای مثال آشکارسازهای حرکت و حسگرهای شکستن شیشه، به عنوان بخشی از یک سیستم امنیتی خانه می‌توانند به پنجره ها و درها اضافه شوند.

خرید دوربین مداربسته اقساطی از فروشگاه ایمن پاد

فروشگاه ایمن پاد با مجموعه ای کامل از انواع دوربین مداربسته همراه تیم مشاوره و نصب تخصصی دوربین مداربسته جهت سهولت در خرید و ارامش شما مشتریان عزیز امکان خرید دوربین مداربسته اقساطی را از فروشگاه ایمن پاد فراهم کرده است.برای بررسی مدرن ترین مدل های دوربین مداربسته کافیست به سایت cctvimenpad.com مراجعه کنید.

قیمت دوربین مداربسته داهوا

قیمت دوربین داهوا کمی به نسبت دیگر برند ها گران تر است ولی فاکتور مهم کیفیت تصویر است که در این دوربین شاخص اصلی می باشد و اعتبار آن در تمام دنیا زبانزد است. تنوع محصول در برند و قیمت دوربین داهوا بسیار گسترده است و لیست قیمت دوربین مداربسته داهوا هم به دلیل تنوع محصولات، مختلف است.

اگر خرید یک دوربین نتواند مکان مورد نظر شما را تحت پوشش خود قرار دهد شما می توانید پکیج دوربین مداربسته داهوا را از فروشگاه ایمن پاد تهیه بفرمایید. پکیج دوربین مداربسته داهوا اکثرا شامل تعدادی دوربین مدار بسته، کابل به اندازه نیاز شما ، دستگاه DVR، منبع تغذیه و هارد مناسب است که به صورت جداگانه خریداری می شود. برای خرید دوربین داهوا و یا پکیج دوربین داهوا می توانید به فروشگاه معتبر ایمن پاد مراجعه کنید.

دوربین مداربسته داهوا چند مگاپیکسلی است؟

پکیج دوربین مداربسته داهوا

کیفیت دوربین های مداربسته داهوا یکی از پارامترهای مهم در محبوبیت این برند است. کیفیت و رزولوشن تصویر جهت ثبت جزئیات و تصاویر بسیار اهمیت دارد. در زمان انتخاب دوربین مداربسته  باید بدانید دوربین با چه کیفیتی می خواهید. بعضی فروشندگان  به گونه ای دیگر این سوال را می‌پرسند. به این صورت که دوربین را برای چه فضایی مدنظر دارید و از تصاویر ضبط شده چه معیارهایی برای شما دارای اهمیت است.

کیفیت تصویر با عدد و واحد مگاپیکسل بیان می شود، هر چه عدد بزرگتر، رزولوشن تصویر بالاتر و تصویر دریافتی با کیفیت تر است. توجه داشته باشید تنها عامل تعیین کننده کیفیت تصویر انواع مدل های دوربین مداربسته داهوا این عدد نیست. بلکه عواملی مثل چیپ ها، سنسور تصویر، قابلیت های نرم افزاری، فریم ریت و غیره موثر هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *