دوربین مداربسته بیسیم

network cam

راهنمای خرید دوربین مداربسته بیسیم

دوربین های مداربسته در حالت کلی ب ۲ دسته سیمی و بیسیم (وایرلس/وای فای) تقسیم بندی میشوند .
دسته اول دوربین مداربسته سیمی: همانطور ک از اسم این دوربین ها مشخص است انتقال تصویر و صدا ب وسیله کابل انجام میشود و حتما نیاز ب کابل کشی دارند.
دسته دوم2 :دوربین های وایرلس(بیسیم): به دوربین هایی گفته میشود ک سیگنال تصویر و صدا را از طریق یک ارسال کننده بیسیم برای نقطه دیگر ب عنوان گیرنده منتقل میکنند.
دوربین های مداربسته بیسیم ب طور کلی ب ۲ دسته بیسیم آنالوگ و بیسیم دیجیتال تقسیم بندی میشوند ک هرکدام انواع مختلفی از قبیل دوربین مداربسته بیسیم حافظه دار (رم خور) ؛دوربین های مداربسته لامپی ؛دوربین های مداربسته چرخشی؛پکیج های وایرلس ؛و…. دارند.

دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ

دسته اول 1:دوربین های بیسیم آنالوگ ب دوربین هایی گفته میشود ک انتقال سیگنال صدا و تصویر از طریق امواج و فرکانس های رادیویی انجام میشود.

مزایای دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ:

قیمت و هزینه مناسب تر و پایین تری نسبت ب نو ع دیجیتالی این نوع دوربین دارند .
امکان استفاده از چند نوع دستگاه گیرنده وجود دارد .ک در مکان های مختلف گذاشته شده اند و میتوانند تصاویر و صدا را انتقال دهند .
مزیت بعدی نیاز ب کابل کشی ندارند و همین امر باعث زیبایی خانه و یا محل کار میشود .همینطور نصب بسیار آسانی نسبت ب دوربین های سیمی دارند.

معایب دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ:

فرکانس و سیگنال ارسالی از طرف دوربین های آنالوگ با خیلی از لوازم از قبیل تلفن های بیسیم ،ماکروویو و دیگر امواج تداخل پیدا میکنند
همچنین ب دلیل اینکه سیگنال دوربین آنالوگ با خیلی از دستگاه ها مشابه است امکان دریافت سیگنال و فرکانس توسط دستگاه های دیگر وجود دارد و همین امر باعث میشود ب راحتی  دوربین مداربسته حک شود و از لحاظ امنیتی در رده پایینی قرار گیرد.
یکی دیگر از معایب این دوربین محدودیت انتن دهی آن است ک در هر مکان و یا موقعیتی نمیتوان از ان استفاده کرد حتی نوع مصالح استفاده شده در ساختمان یا مکان مورد نظر میتواند در انتن دهی این دوربین بسیار موثر باشد.
نکته قابل توجه دیگر این است ک برای صدا و تصویر نیازی ب کابل کشی ندارند ولی برای تغذیه این مدل دوربین حتما ب یک سیم برق احتیاج است .

دوربین مداربسته  بی سیم دیجیتال

دوربین مداربسته بی سیم

دسته ۲) دوربین های مداربسته بیسیم دیجیتال :
این نوع دوربین مداربسته تصاویر و صدا را بصورت بسته های دیجیتال رمزگزاری شده از طریق سیگنال و فرکانس رادیویی  در شبکه ای با پهنای باند بالا ارسال میکنند .در این نوع دوربین معمولا امکان انتقال اطلاعات تا فاصله ۳۰۰ متر بدون مانع و در فضای باز میرسد ب شرطی ک دوربین و اکسس پوینت (access point) بتوانند هم دیگر را بدون مانع ببینند.انواعی دیگر از دوربین های دیجیتال (تحت شبکه یا آی پی ip) ب وسیله دستگاه nvr متصل میشوند و دوربین ها اطلاعات و تصاویر را برای ضبط ب دستگاه nvr ب وسیله کابل شبکه متصل میکند .نکته قابل توجه این است ک در فواصل طولانی مثلا ۱۰ کیلومتر و یا بیشتر از این مقدار دوربین هاو دستگاه nvr را میتوان ب وسیله دو دستگاه فرستنده و گیرنده (رادیو وایرلس) بدون اتصال کابل شبکه متصل نمود و ارتباط را ب صورت وایرلس در فواصل طولانی برقرار کرد.
درصورت نیاز ب نصب دوربین های وایرلس در محیط های حرفه ای و مهم بهتر است ک از دوربین های تحت شبکه استفاده کرد بزرگترین عیبی ک این مدل دوربین ها دارند هزینه بالای انها نسبت ب انواع دیگر است .توصیه میشود از دوربین های وایرلس تنها در مکان هایی استفاده شود ک ب هیچ وجه امکان کابل کشی وجود ندارد و یا اینکه دوربین وایرلس را در کنار دوربین هایی سیمی  ک کابل کشی شده اند استفاده شود تا ضریب امنیت مکان مورد نظر بالا برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *