آشنایی با مراحل نصب دوربین مدار بسته به صورت گام به گام

61751418

مراحل نصب دوربین مدار بسته به صورت گام به گام

مراحل نصب دوربین مدار بسته به صورت گام به گام

مراحل نصب دوربین مدار بسته متعدد هستند و بایستی بر اساس استانداردهای تعریف شده در این حوزه و محل مورد نظر دوربین را نصب نمود.

به گزارش ایسنا،، امروزه نصب دوربین مدار بسته به شدت مورد استقبال قرار گرفته و در بسیاری از مراکز استفاده از آنها به عنوان یک الزام معرفی شده است.

نیاز گسترده جامعه امروزی باعث شده که به صورت گسترده از دوربین های مداربسته در مراکز مختلف استفاده شود به همین دلیل افرادی که در جستجوی شغل مناسب هستند می‌توانند با کسب مهارت های لازم برای نصب دوربین مدار بسته کسب درآمد داشته باشند. ما در ادامه این متن مراحل نصب دوربین مدار بسته را معرفی می‌کنیم.

61751418
مراحل نصب دوربین مدار بسته و آموزش آن

تهیه نقشه اولین گام از مراحل نصب دوربین مداربسته

در اولین مرحله باید با توجه به نقشه منطقه مورد نظر یک نقشه برای اجرای دوربین های مداربسته طراحی کرد. با کمک این نقشه ها می‌توان نصب را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام داد و همچنین تخمین مناسبی از ابزار و لوازم مورد نیاز داشت. همچنین اگر ابعاد پروژه زیاد باشد، می‌توان با استفاده از این نقشه، کار را تقسیم کرد، و در مدت کوتاه‌تری امورات نصب را انجام داد.

انتخاب تجهیزات مناسب، دومین گام

پس از اینکه نقشه مورد نظر تهیه شد می‌توان با استفاده از مختصات آن در مورد هر یک از لوازم و میزان مورد نیاز را تخمین زد و نسبت به تهیه آنها اقدام کرد. توصیه می‌کنیم در تهیه تجهیزات دقت و توجه خاصی به خرج داده و تا حد امکان آنها را از بهترین مدل‌ها و برندها تهیه کنید. هر چه کیفیت دوربین های مداربسته بیشتر باشد، تصاویر ضبط شده دارای کیفیت بالاتری هستند.

61751417

تعیین محل نصب تجهیزات سومین گام

آموزش نصب دوربین مدار بسته را با  سومین مرحله ادامه می دهیم. برای این کار باید با توجه به نقشه تهیه شده، محل مناسب برای نصب تجهیزات مختلف از جمله دوربین‌ها، کابل‌ها و دستگاه‌های DVR و غیره را انتخاب کرد.

در واقع انتخاب محل یکی از مهمترین مرحله های نصب دوربین های مداربسته به شمار می رود، اگر در این مورد توجه خاصی انجام نشود، حتی با دوربین های خاص نیز نمی‌توان بازدهی مناسب را دریافت کرد.

از طرفی اگر دوربین ها و یا تجهیزات به صورت اصولی و در مکان مناسب نصب نشوند، سارقین به راحتی می‌توانند به آنها دسترسی داشته و با اختلال در آنها امورات خود را انجام دهند.

به همین دلیل باید در انتخاب مکان مناسب نهایت دقت و توجه را به خرج داد و فاصله‌های لازم را برای ایمنی آنها رعایت کرد. برای مثال باید دوربین‌ها و مدارها در نقاط بالایی نصب شوند تا دسترسی به آنها به راحتی امکان پذیر نباشد.

کابل‌کشی و برقراری مدارها، چهارمین گام

بسته به نوع دوربین‌ها و سیستم کاری آنها بایستی از کابل و مدار خاص آنها استفاده شود. اولین حالت که عموما در نصب دوربین‌های مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد، مدار آنالوگ یا اچ دی است.در این حالت دوربین‌ها به وسیله کابل‌های RG۱۱، RG۶، RG۵۹ متصل می‌شوند و اتصالات دوربین و برق آن به دستگاه DVR انجام می‌شود.

اما اخیرا استفاده از دوربین های تحت وب نیز انجام می‌گیرد. برای اجرا و نصب این دوربین‌های مداربسته، به دوربین‌های تحت شبکه یا همان آی پی، NVR و همچنین سوئیچ شبکه نیاز است. در این شیوه دوربین‌ها تصاویر دریافتی را با کمک کابل‌های Cat۶، Cat۵e، Cat۵ و غیره به سوئیچ شبکه و دستگاه NVR منتقل می‌کنند.

حالت سوم نصب دوربین مدار بسته نیز مدارها و کابل کشی آنها نیز کاملا به صورت بی سیم انجام می‌شود. در این حالت یک شبکه اینترنتی محلی راه اندازی می‌شود و دوربین‌ها و گیرنده‌ها با کمک آن کار ارسال و دریافت و ذخیره سازی تصاویر را انجام می‌دهند. اگر محیط مورد نظر بزرگ و گسترده بود می‌توان با این شیوه کار نصب دوربین‌های مداربسته را انجام داد.

61751415

اجرای تنظیمات، آخرین گام

برای انجام این مرحله باید از نصب صحیح دوربین‌ها مطمئن بود و بر اساس مدل و برند دوربین‌ها از نرم‌افزارهای خاص آنها استفاده شود تا بتوان تصاویر آنها را روی یک نمایشگر و یا حتی تلفن همراه هوشمند خود دریافت و ذخیره نمود. در این مرحله همچنین می توان زاویه دید دوربین‌ها را نیز تنظیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *